A böngésződ nem támogatja a JavaScript-et!

A böngésződ nem támogatja a JavaScript-et!

Römi kártya (celofános)

Csökkentett ár! Römi kártya (celofános) Nagyobb

KVZ500446

Készleten

2 darab

845 Ft‎

-5%

890 Ft‎

Adatlap

Kiadói kód KVZ500446
Kiadó KVÍZ Játékkártya Kft.
Nyelv magyar
Áfa % 27%

Címkék:

További információk

Kártyajátékok szabályai:

SVINDLI:

104 lapos francia vagy 64 lapos magyar kártya, 2-több játékos

Osszunk 10-10 lapot, a többi a talon. Az győz, akinek előbb elfogy a lapja. A lapokat csukva kell egymásra rakni ásztól királyig (hetestől ászig). Az első játékos lerak egy lapot, és közli: ász. A második rárakja a 2-est. Ha nincs ilyenje, vagy húz (ha ez megfelelő, lerakja, ha nem, passzol), vagy mást rak le 2-esnek nevezve. Ha valaki csalásra gyanakszik, bemondja: SVINDLI. Ha valóban svindli volt, a svindliző fölveszi az összes lerakott lapot; de ha nem, az veszi föl, aki bemondta a svindlit. A szenvedő alany tetszés szerint egytől vagy a svindli utáni laptól folytathatja.

GIN RÖMI:

52 lapos francia kártya, 2 játékos

Az A 1 pont, K, D, B 10-10 pont, a többi amennyi rá van írva. Színsorrend nincs. A játék célja összefüggő lapok: sorozatok vagy egyforma értékű lapok gyűjtése. Összefüggő kombináció a három vagy több egyszínű lapból kialakított hézagmentes sorozat (kőr 8-7-6-5), illetve három vagy négy azonos értékű, különböző színű lap (pikk A, kőr A, káró A, treff A). A csak 2-es mellé illeszthető, K mellé nem. 10-10 lapot osztunk, a huszonegyediket felütjük (felső lap), ez jelzi a maximális értéket, amellyel a játékot befejező játékos kopoghat. Ha például ez 6-os, a kopogással befejező játékos össze nem függő lapjainak értéke nem lehet 6-nál több. Ha a felső lap A, a játszmát kopogással nem lehet befejezni. Opcionális szabály: ha a felső lap pikk, az adott játszmában a téteket megduplázza. Az induló vagy felveszi a felső lapot, vagy nem. Ha nem vette fel, az osztó veheti fel. Ha senki se vette fel, az induló a csomag tetejéről húz. Húzás után el kell dobni egy lapot; ezek alkotják a talont, ennek felső lapja felvehető. Ha a játékos összes lapja összefüggő kombináció, RÖMI felkiáltással leteríti és egy lapot eldob. Ezután az ellenfél is leteríti összefüggéseit, és megállapítja többi lapjának értékét. Ha a játékos kopogással fejezi be, eldob egy lapot, és bejelenti, hogy kopog. Összefüggő kombinációit leteríti, a többit összeadja és bemondja. Ekkor az ellenfél is lerakja lapjait:

1. külön csoportosítja összefüggő lapjait;
2. bármennyi lapot hozzáilleszthet a kopogó által lerakott kártyákhoz;
3. külön teheti a kopogott értéknek megfelelő lapjait.

Ezután a fennmaradó, össze nem függő lapok értékét összeadja, ezt mínusz előjellel írják fel. Ha a kopogó ellenfelének össze nem függő lapjai a kopogóéval megegyező vagy alacsonyabb összértékűek, nyert. Felírja a megmaradt lapok különbségét és 25 pont jutalmat. Aki tíz összefüggő lapot leterít, römit csinált, 25 pontot kap és ellenfele megmaradt lapjainak összegét is. Az ellenfél csak összefüggő lapjait terítheti le, a győztes kombinációihoz nem tehet hozzá. Ha csak két kártya maradt a csomagban, a soron következő felveheti az utoljára eldobott lapot és befejezheti a játékot, de nem húzhat a két utolsó lapból. Ha nem tudta befejezni, a játszma érvénytelen. A játék 150 pontig tart. A végelszámolásnál a győztes megkapja a két játékos végső pontszáma közötti különbséget; minden nyert játszmáért 25 pontot; a játék megnyeréséért külön 150 pontot. Ha valaki úgy jut el 150 pontig, hogy ellenfele egyetlen pontot sem szerzett, további 150 pontot kap. (Elterjedt módszer, hogy ilyenkor minden pontot megkétszereznek.)


TIZENNÉGYLAPOS RÖMI:

104 lapos francia kártya 4 zsókerrel, 2-6 játékos

Az egyforma értékű kombinációkban nem lehetnek ikerlapok (két pikk 6). Aki 50 vagy több pont értékű kombinációt gyűjtött, ezeket lerakhatja, később bárki hozzájuk illeszthet lapokat. A talonból csak vehet fel lapot, aki ezzel együtt le tud rakni, vagy már korábban lerakott. A felvett lapot azonnal le kell rakni. alakzatok: színflös (10 egyforma színű lap, 25 pont), figuraflös (10 figura- A, K, D, B -, 25 pont), pikkoló (a lapok összértéke 25 vagy kevesebb, az A 1 pontnak számít, a zsóker 0-nak, 25 pont), royalflös (egyszínű sorozat A-tól K-ig, 50 pont). A befejezés módjai: handrömi - a játékos egyszerre leteszi minden lapját összefüggésekben vagy az asztalon levőkhöz illesztéssel -; előzetes lerakás utáni befejezés. Ha valaki römit csinált, a többiek a kezükben maradt minden lapot felírnak, zsóker 15 pont. Legfeljebb 100 pontot írnak fel akkor is, ha több maradt. Handröminél kétszeresen írják fel a beragadt lapokat. Az asztalra helytelenül lap ott marad. 50 pont alatti lerakásnál a vétkes minden lapot felír. Ha a játékos letevés előtt eldobott egy lapot, csak a következő körben tehet le.
A buli 7 játszmából áll. Handrömi -10, egyszerű römi -5 pont. A többiek a kezükben maradt lapokat felírják. Aki hét osztásból négyszer ér el römit, -100 pontot ír. Az asztalon levő zsókert ki lehet cserélni azzal, amit helyettesít. Az A értéke mindig 11 pont.

RABLÓRÖMI:

Különbségek a tizennégylapos römitől: a többiek által lerakott kombinációit elrabolhatjuk, hogy saját lapjainkkal párosítva felhasználjuk. Azonnal fel kell őket használni. A rablás után megmaradt lapoknak meg kell felelniük a minimális követelményeknek (vagyis három lapból nem szabad rabolni). Zsóker kicserélésénél, ha az két egyforma értékű lap mellett fekszik, a lerakónak meg kell mondania, melyik lapot helyettesíti.

KANASZTA:

104 lapos francia kártya 4 zsókerrel, 2-6 játékos

A kanaszta hét azonos értékű lap (köztük esetleg zsókerekkel). Az összes 2-es kis zsókernek tekintendő, a valóditól csak értékében különbözik. 15 lapot osztunk. Az osztó felüti a csomag felső lapját, megkezdve a talont. Ha ez 3-as vagy zsóker (2-es), a csomag következő lapjával lefedi, mindaddig, amíg a felső lap természetes lap (nem 3-as vagy zsóker) lesz. Osztás után mindenki maga elé teszi piros 3-asait. Ezek 100-at érnek, ha mindegyik ugyanannál a játékosnál (párnál) vannak, összesen 800-at. Helyettük új lapot kell húzni. A piros 3-asok nem használhatók fel lerakáshoz. Tiszta (piros) kanaszta: hét azonos értékű lap. Vegyes (fekete) kanaszta: a hét lap közül legfeljebb három zsóker. A lerakások legalább három lapot tartalmaznak, mindig több bennük a természetes lap, mint a zsóker. A már lerakott lapokat felvenni és másként lerakni nem lehet; új lapokat hozzájuk illeszteni igen. Talon: mindenki húz és dob egy lapot, az eldobottak képezik a talont. Fagyasztás: (kis vagy valódi) zsóker keresztbe tett dobása, ez addig tart, amíg valaki a kezében levő két természetes lappal felveheti a talont. Fagyasztáskor az asztalra lerakott lapokkal nem lehet felvenni. Stoplap: fekete 3 vagy zsóker sima dobása a következő játékost megakadályozza a felvételben. Pontértékek: zsóker 50, 2-es 20, A 20, 8-tól K-ig 10, fekete 3-tól 7-esig 5 pont. Kezdeti lerakás (az addig elért pontok számától függően):
addig elért pont követelmény
minusz 15
0-1495 50
1500-2995 90
3000-14995 120
Tiszta kanaszta 500, vegyes 300, piros 3-as 100/db, mind a négy 800, a játék befejezése 100, kézből 200 pont.

A játék menete:a sorra kerülő játékos húz; ha akar, lerak; dob. Első lerakása előtt a játékos felveheti a talont, ha a felső lap értéke megegyezik a kezében levő két vagy több természetes lappal. A felvételnél le kell rakni, a felvett lapot is hasznosítva, és a minimális lerakási követelményt el kell érni. Ezután a talon többi lapját felhasználhatjuk. Ha a játékos már lerakott, akkor veheti fel a talont, ha a felső lap eddigi lerakásához vagy kanasztájához hozzáilleszthető; a kezében levő azonos értékű párral; vagy a kezében levő azonos értékű lappal, ha ezt zsókerrel ki tudja egészíteni. Akinek egy lap van a kezében, nem veheti fel az egy lapból álló talont. Elszámolás: felírjuk a piros 3-asokért és kanasztákért járó pontokat; a kiment játékos összeadja összes lerakott lapja és kanasztája pontértékét; a vesztes a kezében maradt lapok értékét levonja a lerakottak értékéből, ezt írja fel. Ha nem rakott le, piros 3-asait és a kezében levő lapokat negatív előjellel írja föl.

URUGUAYI KANASZTA:

Eltérések:
Csak két valódi zsókert használnak.
A zsókert vagy piros 3-ast emelő játékos megtarthatja azt, ennek megfelelően kevesebb lapot kap. Ha az emelő játékos éppen annyi lapot emel, amennyit kiosztanak, 50 pont jutalmat kap. Sorozatok is lerakhatók. A közbeiktatott zsóker helye végleges, de a két lap mellé helyezett zsóker áthelyezhető. Hét természetes lap sorozatban, zsóker nélkül 700 pontos kanasztát alkot. Az első lerakásnál a talon összes lapja beleszámít a minimális követelményekbe. Bárki befejezheti a játékot előzetes lerakás nélkül akkor is, ha nincs kanasztája vagy nem éri el a pontszámot. Ekkor nem tehet partnerének lerakott lapjaihoz. 100 pont jutalmat kap. Nincs fagyasztás, zsókert ugyanúgy dobhatunk, mint bármi mást. A kanaszták tetszés szerinti számú zsókert tartalmazhatnak.

CHILEI KANASZTA:


Két csomag kártyával, 2 vagy 4 zsókerrel játszanak, 11 lapot osztanak. A talont az első lerakásnál is fel lehet venni egy zsókerrel és egy természetes lappal, ha nincs befagyasztva. Az első lerakásnál a talon összes lapja beleszámít a minimális követelményekbe. Három vagy több lapból álló sorozat is kialakítható, de a felső lap nem használható fel hozzá. Hét vagy több lapos, zsóker nélküli sorozat jutalma 1000 pont, de nem kanaszta. A piros hármasokért, a természetes hétlapos sorozatokért, a lerakott és a kézben maradt lapokért számolt pontok negatívak, ha a játékosnak nem volt kanasztája. Három zsóker önmagában is lerakható, továbbiak hozzátehetők. Hét zsókerből álló kanaszta 2000 pontot ér. Egy természetes lap két zsókerrel nem társítható. Vegyes kanasztába legalább két természetes lapot lehet lerakni tetszőleges számú zsókerrel. A játék 5000 pontig tart. A valódi zsóker 30 pont. Ha valaki felveszi a talont és nem tudja a minimális követelményt teljesíteni, visszateszi a lapoakt és 500 pont büntetést fizet. Terremoto (földrengés): a játékos kézből kimegy anélkül, hogy felvette volna a talont és partnere lerakott volna. A kézben legalább egy kanasztának kell lennie, a lapnak ki kell elégítenie a minimális követelményt. A jutalom 800 pont. Ha négyesben (párosban) játszanak, a partner kezében maradt lapokat is pozitívan számolják el.


TIZENÖTLAPOS KANASZTA:

Három csomagot használnak hat zsókerrel, tizenöt lapot osztanak. A zsókert vagy piros 3-ast emelő játékos megtarthatja azt, ennek megfelelően kevesebb lapot kap. Mindig két lapot húznak, egyet a csomagból és egyet a talonból vagy a csomagból. Viszont egyet dobnak el. Azonos színű lapokból hármas sorozatokat lehet csinálni, zsókerek vagy 3-asok nem szerepelhetnek. A talon felső lapja nem használható fel sorozathoz. Egy szín hét lapból álló sorozata kanaszta. A játék befejezéséhez két kanaszta szükséges. A játék 10 000 pontig tart; ha ezt játék közben érik el, a játékot be kell fejezni. Sorozatból álló kanaszta jutalma 1500 pont. Amíg a játékosnak nincs két kanasztája, a piros 3-asok negatívan számítanak. A minimális követelmények:
addig elért pont követelmény
minusz 15
0-1495 50
1500-2995 90
3000-6995 120
7000-9995 150

KASZINÓ:

52 lapos francia kártya, 2 játékos

3-3 lapot osztanak, majd 4 lapot nyitva az asztalra tesznek. A játék célja 11 pont összegyűjtése, ezt AUSZ vagy KINT VAGYOK bemondással jelezzük. A lapok számértékei: A-10 névérték, B 11, D 12, K 13. A kezdő összehasonlítja lapjait az asztalon fekvő lapokkal. Ezekből annyi számértéket vihet haza, amennyit a kezében levő lapokból össze tud állítani. Egyszerre 13-nál többet nem lehet. (Például kettest és hetest a kezében levő kilencessel.) Ezeket képpel felfelé maga elé helyezi. Cserélni úgy is lehet, hogy mind a kézben, mind az asztalon levő lapokat egyesítjük (kézben levő 3, 5 és 7 = az asztalon levő B és A). Csak egy cserét lehet csinálni. Ha nem tudunk cserélni, a kézből nyitva az asztalra teszünk egy lapot. Ha az asztalról elfogy a lap, táblát csináltunk. Ezután az ellenfél letesz egy lapot és megpróbálja kicserélni. Ha nem tudja, még egyet letesz. Ha a kézben kifogy a lap, a játékosok húznak: ha egyszerre fogyott el mindkettőjük lapja, az húz először 3 lapot és folytatja a játékot, aki az utolsó ütést csinálta. Ha az egyik játékos lapja elfogy, de a másiknak még van, nem húzhat, hanem meg kell várnia, amíg ellenfelének is üres lesz a keze. Ha a talon elfogy, mindketten leterítik lapjaikat (az ellenfél nem cserélheti őket). Aki utoljára üt, elviszi az asztalra terített maradék lapokat. Ha az utolsó menetben senki sem tudott ütni, az asztal és az ellenfél lapjai is annak jutnak, aki utoljára ütött.

Pontozás:

kártyatöbblet:27 vagy több lap hazavitele, 2 vagy 3 pont;
pikk: hét vagy több pikk lap hazavitele, 1 vagy 2 pont;
minden hazavitt ász 1 pont;
kiskaszinó: a pikk 2 hazavitele, 1 pont;
nagykaszinó: a káró 10 hazavitele, 2 pont;
tábla: 1 pont, a kiosztás után egyetlen cserével elérve 2 pont.

MAKAÓ:

104 lapos francia kártya, akárhány játékos

5 lapot osztunk, egyet felcsapunk. Az győz, akinek előbb elfogy a lapja. A játékosok sorban rátesznek egy lapot a felütöttre, színben vagy értékben megegyezőt. Aki nem tud dobni, húz egy lapot, ezt azonnal dobhatja, ha tudja, vagy passzol. Ászt bármilyen lapra lehet dobni, és ekkor tetszőleges színt kérhetünk. Kettes dobásával a következő játékost két lap felvételére kényszerítjük, kivéve ha ő is rá tud tenni egy kettest, ekkor a következőnek már négyet kell fölvennie és így tovább. Hármasnál ugyanígy, csak három laponként.

Kapcsolódó termékek