A böngésződ nem támogatja a JavaScript-et!

A böngésződ nem támogatja a JavaScript-et!

Metakogníció a tudásra vonatkozó tudás pedagógiája

Csökkentett ár! Metakogníció a tudásra vonatkozó tudás pedagógiája Nagyobb

MK-4227-5

Készleten

110 darab

1 192 Ft‎

-20%

1 490 Ft‎

Adatlap

Kiadói kód MK-4227-5
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Szerző(k) Csíkos Csaba
Nyelv magyar
Oldal 188
Megjelenés 2007
Fedél Keménytáblás
ISBN 9789631642278
Színek 1+1
Áfa % 5%

Címkék:

További információk

A kognícióra vonatkozó kogníció általános jelenségvilágának kutatása nyilvánvaló pedagógiai relevanciával bír, hiszen az emberi gondolkodás kutatásának egyik érdekes és fontos tárgyát jelentik a saját gondolkodásunk tervezését, nyomon követését és ellenőrzését megvalósító folyamatok. A könyv a metakogníció általános, filozófiai gyökerű értelmezésétől a pszichológiai modelleken keresztül a neveléstudomány két fontos területén, a matematikai gondolkodás és az olvasás kutatásának bemutatásáig a témakör szakirodalmának szintézisét igyekszik megvalósítani. A szakirodalmi áttekintés egyik fontos tanulsága, hogy már alsó tagozatos korban működnek és fejleszthetők a matematika és az olvasás területén azok a stratégiai folyamatok, amelyek feladata az automatizálódott készségek működésének tervezése, nyomon követése és ellenőrzése. A könyv emellett bemutat egy 4. osztályos tanulók körében végzett, hazai fejlesztő kísérletet, amely a metakognícióra alapozott gondolkodásfejlesztés eredményességének egyik úttörő, empirikus kutatása.

A kötet a Tanítás és tanulás sorozat része. (szerk. Csapó Benő)

A kiadvány fő témakörei: A metakogníció fogalma, Pszichológiai értelmezések, Az ezredforduló interdiszciplináris törekvései a tudatosság és a metakogníció értelmezésében; A metakogníció értékelésének és fejlődésének problémái; Az iskolai fejlesztés keretei; Matematika és metakogníció; Olvasás és metakogníció; Egy metakognícióra alapozott fejlesztő kísérlet az általános iskola 4. osztályában

Kapcsolódó termékek