MK-4167-8
Készleten
861 darab darab
Korlátozott készlet!
Elérhetőség dátuma:
Teljesítményértékelés pedagógusok és vezetők munkájának értékelése
Címzett :
* Szükséges mezők
vagy Mégsem
Kiadói kód | MK-4167-8 |
Kiadó | Műszaki Könyvkiadó |
Szerző(k) | Barlai Róbertné |
Nyelv | magyar |
Oldal | 148 |
Megjelenés | 2007 |
Fedél | Puhatábla |
ISBN | 9789631641677 |
Színek | 1+1 |
Áfa % | 5% |
A demográfiai folyamatok elkerülhetetlen hatása, az országos pedagógiai mérések eredményeinek nyilvánosságra hozása, az alulteljesítő iskolák nevesítése következtében nagymértékben nő a verseny az iskolák között. A már elindított tanulói teljesítménymérés kiterjesztése minden tanulóra, az adatok országos indikátorrendszerben való kezelése, és ezek alapján az alacsony teljesítményű iskolák kiszűrése arra ösztönzi az iskolákat, hogy belül, a pedagógusok munkájában keressék a minőségjavulás lehetőségét.
Az iskolák mindig is próbálkoztak, próbálkoznak a pedagógusok munkájának, teljesítményének megállapításával, de legtöbbször csupán óralátogatási szempontsorokig, a pedagógus tanításon kívül vállalt feladatainak felsorolásáig jutnak el. Sokszor az iskolai rangsor az iskolai vezetés szubjektív megítélésének eredményeként áll elő. Egy-egy ilyen megítélés általában rontja a tantestületi klímát, a negatív érzések felerősödéséhez vezet.
A szerző iskolavezetőként eltöltött húsz éve alatt sokféle teljesítményértékelési módszert próbált ki a pedagógusok és a vezetők munkájának értékelésére. Később e gyakorlati tapasztalatok alapján fejlesztette ki a könyvben ismertetett és a tapasztalatok szerint a tantestületek számára is elfogadható és jól működő értékelési rendszerét. Ez a rendszer alkalmas arra, hogy egyes tanárok, kisebb tanári közösségek, teljes tantestületek munkáját mérje és értékelje, s ezzel objektív támpontokat adjon a vezető vagy fenntartói döntésekhez.
Egy iskola az ott dolgozók munkája által lesz sikeres. Ehhez a sikeres működéshez kínál komoly segítséget ez a könyv.
A kiadvány fő témakörei: A teljesítményértékelés fogalma, lehetséges alapvető céljai, a fejlesztő és a megítélő értékelés különbségei; A teljesítményértékelés környezete; A teljesítmény és a motiváció összefüggései; A teljesítményértékelés célja, a célok összefüggése a szervezetiértékekkel, a pedagógiai, illetve nevelési programmal; A pedagógus munkakör jogszabályi meghatározottsága, a munkaköri leírás szerepe a teljesítményértékelésben; A pedagógusmunka értékelésének jelenlegi gyakorlata; A pedagógusmunka végzésének minőségi meghatározói, lehetséges jellemzői, teljesítménykritériumok; Kompetencia és teljesítmény; Teljesítményértékelési módszerek; A módszerek alkalmazása, az értékelés lefolytatása, visszacsatolás; A pedagógusmunkára vonatkozó teljesítményértékelési rendszer elemei, kiépítésének folyamata, helye az intézményi minőségirányítási programban; A teljesítményértékelés szervezeti keretei: az értékelő csoport megalakítása, felkészítése a feladatra; A nevelőtestület (azérintettek) bevonása, önértékelés, önmegvalósítás; A fejlesztési célú teljesítményértékelést támogató motivációs rendszer; A vezetés munkájának teljesítményértékelése; A rendszer fenntarthatósága, minőségbiztosítása. A teljesítmény-menedzsment egyes kérdései a működtetéssel kapcsolatban
792 Ft -20% 990 Ft
552 Ft -20% 690 Ft
3 432 Ft -20% 4 290 Ft
1 192 Ft -20% 1 490 Ft
792 Ft -20% 990 Ft
1 192 Ft -20% 1 490 Ft
1 200 Ft -20% 1 500 Ft
480 Ft -20% 600 Ft
1 352 Ft -20% 1 690 Ft
1 352 Ft -20% 1 690 Ft
1 752 Ft -20% 2 190 Ft
1 752 Ft -20% 2 190 Ft
2 872 Ft -20% 3 590 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
520 Ft -20% 650 Ft
1 112 Ft -20% 1 390 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft