MK-1320905
Készleten
12 darab darab
Korlátozott készlet!
Elérhetőség dátuma:
Kvalitatív kutatási metodológia a pedagógiában
Címzett :
* Szükséges mezők
vagy Mégsem
Kiadói kód | MK-1320905 |
Kiadó | Műszaki Könyvkiadó |
Szerző(k) | Szabolcs Éva |
Sorozat | Kutatás-módszertani kiskönyvtár |
Nyelv | magyar |
Oldal | 104 |
Megjelenés | 2001 |
Fedél | Keménytáblás |
ISBN | 9789631627831 |
Színek | 1+1 |
Áfa % | 5% |
A Kutatás-módszertani kiskönyvtárnak ez a kötete olyan témával foglalkozik, melyről magyar nyelven eddig alig lehetett olvasni - annak ellenére, hogy az utóbbi években egyre elterjedtebbek azok a kvalitatív jellegű kutatások, melyek céljaikban és kutatásmetodológiai megoldásaikban az ún. pozitivista paradigma helyett egy más tudományfilozófiai alapon álló szemlélettel közelítenek a pedagógiai jelenségek vizsgálatához. Ezért hiánypótló ez a munka, melyben a szerző a kvantitatív és a kvalitatív metodológia szembeállítása helyett hasonlóságaik és különbözőségeik kiemelésével, alkalmazhatóságuk kereteinek bemutatásával igyekszik a pedagógiai kutatók segítségére lenni. A kötet jól használható a pedagógia és tanár szakos hallgatók szakdolgozatának elkészítéséhez, meríthetnek belőle a doktori képzésben részt vevők és az empirikus kutatásokat folytató szakemberek is.
Az a módszertani sokszínűség, amely a modern társadalomtudományokat jellemzi, évszázados ismeretelméleti, tudományfilozófiai kérdésekre alapozódik. Ahhoz, hogy megfelelően alkalmazni tudjuk az egyes módszereket, nem elég tisztában lennünk használatuk technikájával, hanem azt is át kell gondolnunk, milyen tudományos értékrendbe, ha úgy tetszik világképbe helyezve tesszük fel a jelenségekre vonatkozó kérdéseinket, milyen elméleti háttere van az egyes kutatásmetodológiáknak és módszereknek. Ehhez próbál segítséget nyújtani ez a munka, a pedagógiai kutatásban alkalmazható, ún. kvalitatív módszertan bemutatásával. A társadalomtudományokban megjelenő kvalitatív vagy nem pozitivista, etnográfiai, esetleg naturalisztikusnak nevezett módszerek, módszeregyüttesek bemutatása, a kialakulásuk mögött álló tudományfelfogás megismerése csak gazdagíthatja a pedagógia kutatásmódszertanát és ezzel együtt valóságfeltáró lehetőségeit is. A kvalitatívnak nevezett módszerek alkalmazásával eddig kevéssé kutatott vagy másképp kutatott pedagógiai jelenségeket vehetünk célba. A kvalitatív szemléletmód beemelése a neveléstudomány kutatási megközelítései közé tehát e tudományterület szélesebbre nyitását, differenciálódását segítheti elő, és a megjelenő új problémákhoz eddig nem alkalmazott kutatási módokat rendelhet hozzá. Rávilágít arra is, hogy a pedagógia interdiszciplináris kapcsolatai kiterjednek a kutatásmódszertan területére.
A kiadvány fő témakörei: Ismeretelmélet és tudományos kutatás; A kvalitatív kutatás folyamata; Példák a kvalitatív metodológia alkalmazására a pedagógiában
2 152 Ft -20% 2 690 Ft
1 912 Ft -20% 2 390 Ft
1 912 Ft -20% 2 390 Ft
1 912 Ft -20% 2 390 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
552 Ft -20% 690 Ft
1 424 Ft -20% 1 780 Ft
2 152 Ft -20% 2 690 Ft
1 192 Ft -20% 1 490 Ft
1 272 Ft -20% 1 590 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
712 Ft -20% 890 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
680 Ft -20% 850 Ft
792 Ft -20% 990 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
400 Ft -20% 500 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
792 Ft -20% 990 Ft
2 080 Ft -20% 2 600 Ft
792 Ft -20% 990 Ft
1 200 Ft -20% 1 500 Ft
2 872 Ft -20% 3 590 Ft
3 432 Ft -20% 4 290 Ft
552 Ft -20% 690 Ft
1 352 Ft -20% 1 690 Ft
1 032 Ft -20% 1 290 Ft
792 Ft -20% 990 Ft
1 752 Ft -20% 2 190 Ft