A böngésződ nem támogatja a JavaScript-et!

A böngésződ nem támogatja a JavaScript-et!

Tudástranszfer és komplex problémamegoldás

Csökkentett ár! Tudástranszfer és komplex problémamegoldás Nagyobb

MK-4028-0

Készleten

63 darab

872 Ft‎

-20%

1 090 Ft‎

Adatlap

Kiadói kód MK-4028-0
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Szerző(k) Molnár Gyöngyvér
Sorozat Tanítás és tanulás
Nyelv magyar
Oldal 212
Megjelenés 2006
Fedél Keménytáblás
ISBN 9789631640281
Színek 1+1
Áfa % 5%

Címkék:

További információk

Miután mind nyilvánvalóbb, hogy a tudás a gazdasági fejlődés motorja, világszerte megerősödtek azok a kutatások, amelyek az iskolában elsajátított tudás minőségét, hasznosíthatóságát, a gondolkodás fejlettségét vizsgálják. Ebben a folyamatban ismét a középpontba került és új tartalmat nyert a pedagógiai pszichológia két klasszikus fogalma, a tudástranszfer és a problémamegoldás. A transzfer kérdéseivel kutatási programok sokasága foglalkozik, a problémamegoldás pedig a 2003-as PISA-felmérés részévé válva már az iskolarendszerek képességfejlesztő hatását jellemző nemzetközi indikátorrá vált. A könyv ezt a két fogalmat állítja a középpontba, a nemzetközi és hazai szakirodalom átfogó szintézise után eredeti magyarországi vizsgálatok nyomán mutatja be tanulóink tudásának sajátos problémáit. Az áttekintett vizsgálatok középpontjában a tanulók iskolai stílusú feladatmegoldásban való viszonylagos sikeressége és az életszerű problémák megoldásának sikertelensége közötti szakadék feltérképezése áll. A legújabb tesztelméleti eszközök felhasználásával végzett felmérések különböző életkorú tanulók szaktantárgyi és problémamegoldó teljesítményeinek összehasonlításával mutatnak rá az oktatás gyenge pontjaira, a fejlesztés feladataira és lehetőségeire. A könyv részletesebben bemutatja a probléma alapú tanítást mint a jelenlegi helyzetből kivezető egyik lehetséges utat.

A kiadvány fő témakörei: Az ismeretek alkalmazására irányuló kutatások, fejlesztő programok és tudástranszfer; A tudás új helyzetekben való alkalmazása a problémamegoldással kapcsolatos kutatásokban; Az alkalmazás kérdése és a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok (TIMSS és PISA); A tartalom szerepe a problémamegoldásban; A komplex problémamegoldás vizsgálata 9-17 éves korban; 9-17 éves diákok problémamegoldó gondolkodásának fejlődése és fejlettsége; Egy lehetséges megoldás: a probléma alapú tanítás

Kapcsolódó termékek