MK-4028-0
Készleten
62 darab darab
Korlátozott készlet!
Elérhetőség dátuma:
Tudástranszfer és komplex problémamegoldás
Címzett :
* Szükséges mezők
vagy Mégsem
Kiadói kód | MK-4028-0 |
Kiadó | Műszaki Könyvkiadó |
Szerző(k) | Molnár Gyöngyvér |
Sorozat | Tanítás és tanulás |
Nyelv | magyar |
Oldal | 212 |
Megjelenés | 2006 |
Fedél | Keménytáblás |
ISBN | 9789631640281 |
Színek | 1+1 |
Áfa % | 5% |
Miután mind nyilvánvalóbb, hogy a tudás a gazdasági fejlődés motorja, világszerte megerősödtek azok a kutatások, amelyek az iskolában elsajátított tudás minőségét, hasznosíthatóságát, a gondolkodás fejlettségét vizsgálják. Ebben a folyamatban ismét a középpontba került és új tartalmat nyert a pedagógiai pszichológia két klasszikus fogalma, a tudástranszfer és a problémamegoldás. A transzfer kérdéseivel kutatási programok sokasága foglalkozik, a problémamegoldás pedig a 2003-as PISA-felmérés részévé válva már az iskolarendszerek képességfejlesztő hatását jellemző nemzetközi indikátorrá vált. A könyv ezt a két fogalmat állítja a középpontba, a nemzetközi és hazai szakirodalom átfogó szintézise után eredeti magyarországi vizsgálatok nyomán mutatja be tanulóink tudásának sajátos problémáit. Az áttekintett vizsgálatok középpontjában a tanulók iskolai stílusú feladatmegoldásban való viszonylagos sikeressége és az életszerű problémák megoldásának sikertelensége közötti szakadék feltérképezése áll. A legújabb tesztelméleti eszközök felhasználásával végzett felmérések különböző életkorú tanulók szaktantárgyi és problémamegoldó teljesítményeinek összehasonlításával mutatnak rá az oktatás gyenge pontjaira, a fejlesztés feladataira és lehetőségeire. A könyv részletesebben bemutatja a probléma alapú tanítást mint a jelenlegi helyzetből kivezető egyik lehetséges utat.
A kiadvány fő témakörei: Az ismeretek alkalmazására irányuló kutatások, fejlesztő programok és tudástranszfer; A tudás új helyzetekben való alkalmazása a problémamegoldással kapcsolatos kutatásokban; Az alkalmazás kérdése és a nemzetközi összehasonlító vizsgálatok (TIMSS és PISA); A tartalom szerepe a problémamegoldásban; A komplex problémamegoldás vizsgálata 9-17 éves korban; 9-17 éves diákok problémamegoldó gondolkodásának fejlődése és fejlettsége; Egy lehetséges megoldás: a probléma alapú tanítás
2 152 Ft -20% 2 690 Ft
1 912 Ft -20% 2 390 Ft
1 912 Ft -20% 2 390 Ft
1 912 Ft -20% 2 390 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
552 Ft -20% 690 Ft
1 424 Ft -20% 1 780 Ft
2 152 Ft -20% 2 690 Ft
1 192 Ft -20% 1 490 Ft
1 272 Ft -20% 1 590 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
712 Ft -20% 890 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
680 Ft -20% 850 Ft
792 Ft -20% 990 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
400 Ft -20% 500 Ft
872 Ft -20% 1 090 Ft
792 Ft -20% 990 Ft
2 080 Ft -20% 2 600 Ft
792 Ft -20% 990 Ft
1 200 Ft -20% 1 500 Ft
2 872 Ft -20% 3 590 Ft
3 432 Ft -20% 4 290 Ft
552 Ft -20% 690 Ft
1 352 Ft -20% 1 690 Ft
1 032 Ft -20% 1 290 Ft
792 Ft -20% 990 Ft
1 752 Ft -20% 2 190 Ft